Fettförbränning

>> Effektiv Fettförbrännare, Prova för 1kr, klicka här !

>> Gå ner 5-10 kg inom någon månad. Gratis konsultation !!

Det absolut populäraste ämnet inom bantning, träning och dieter är fettförbränning. Eftersom allt fler blir överviktiga och feta så blir även behovet att lära sig om fettförbränning stort. Att bränna fett har länge varit en vetenskap som många intresserat sig för. Det kan vara allt från att gå ned i vikt i form av några kilon för att slimma till sig, att deffa ned sig många kilon innan en tävling eller en total omvandling av kroppen om man är gravt överviktig i form av en bantning med stor fokus på fettförbränning.

Generellt kan man säga att oavsett vad målet är för att bränna fett så handlar det om liknande principer för fettförbränning. Det finns lite olika faktorer att tänka på när man talar om fettförbränning. Först och främst så måste man skilja på andelen fett man bränner och den totala fettförbränningen. Eftersom man bränner relativt liten andel fett vid ett 3km löppass så betyder det inte att man bränner mindre total mängd fett än om man skulle gå en rask promenad på 3 km. Eftersom fettförbränning och kroppens ämnesomsättning fungerar på det viset att den använder större andel kolhydrater och glocos som finns lagrat i musklerna när kroppen anstränger sig hårdare. Detta gör att vid ett kortare och intensivare träningspass så bränner kroppen främst det bränsle som är bäst kvalitet på och detta är kolhydraterna i form av glycos i musklerna. Fettförbränningen är inte på en optimal nivå utan utgör endast en liten del av den totala energi som bränns. Detta fenomen kännetecknar hög och medelintensiv träning som ofta är löpning, cykling eller annan form av intensivare fettförbränningsträning eller konditionsträning. Det är viktigt att tänka på att fettförbränningen och ämnesomsättningen ökar efter träningspassen vilket gör att man bränner fett även efter träningspassen..

Vid lågintensiv fettförbränning i form av rask gång, powerwalk, stavgång eller skogspromenader så använder kroppen större andel fett till förbränning än om du skulle öka intensiteten i din träning. Eftersom fettet är en mer långsam energikälla och fungerar som reserv så använder kroppen oftast fettet vid lågintensiv träning eller vid sparläge. Detta som kallas sparläge är det som folk vill åstadkomma med dieter och andra bantningskurer. Det har även blivit mycket populärt med raska morgonpromenader innan frukosten när kroppens energinivå är låg efter en natts sömn och kroppen svarar på den lågintensiva träningen med att maximera fettförbränningen och bränna en stor andel fett i förhållande till total energi. Detta gör att man bränner fettet utan att tömma glukos reserverna på samma sätt som vid högintensiv träning. Något att tänka på är att man skall se till den totala mängd fett som bränns och inte bara till andelen fett som förbränns. Generellt sätt kan man säga att fettförbränningen blir på sin topp efter cirka 35-45 minuters träning då näringsreserverna börjat tömmas och fettförbränningen ökar i form av andelen fett som bränns. Tänk gärna på detta och försök att göra löprundan lite längre och använd ett lägre tempo som gör att du kanske orkar att springa i 60 minuter i stället för 30 eller 40 minuter eftersom det kommer att ge en högre fettförbränning och ett bättre resultat i form av viktminskning och du kommer att bränna fett som aldrig förr.

Prova att successivt öka tiden och distansen som du tränar förbränningsträning och om du kan öka tiden med 5 minuter varje träningspass så kommer du rätt snart att se hur kilona rasar och fettförbränningen jobbar för högtryck. Om du väljer att använda dig av raska morgonpromenader på tom mage innan frukosten så kan du förhöja effekten med ett fettförbrännande kosttillskott. Dessa kallas oftast â€?Fat Burnersâ€? och stimulerar fettförbränningen. Intag en sådan innan morgonpromenaden för maximal effekt på din fettförbränning under träningspasset. Det finns även folk som använder sig av koffeintabletter från apoteket för att få igång kroppen och ämnesomsättningen inför morgonpromenaden, men det tycker vi på bantning .info är för riskabelt och det rekommenderas inte. Drick istället en kopp starkt svart kaffe utan socker innan förbränningsträningen för att få upp ämnesomsättningen. Kombinera detta gärna med en â€?fat burnerâ€? för att få maximal effekt. Fettförbrännande kosttillskott finns att köpa hos de flesta kosttillskotts återförsäljare och oftast får du bäst valuta för pengarna om du väljer ett fettförbrännande kosttillskott som är något av de mindre kända märkerna. Satsa hårt nu och var koncentrerad och fokuserad i din träning för att bränna fett maximalt. Genom en disciplinerad fettförbränning kommer du att nå dina mål om en mer vältränad och smalare kropp.